Zgłoszenie rozwiązania - Formularz wstępny (F1)

 

 

 

ZGŁOSZENIE ROZWIĄZANIA FORMUARZ WSTĘPNY (F1)

Wypełnia twórca 

 

CZĘŚĆ I. METRYCZKA PROJEKTU ROZWIĄZANIA

1.2. Dane jednostki, w której powstało rozwiązanie

Jednostka ta wniosła największy wkład w powstanie rozwiązania.

1.3. Dane kierownika jednostki

Kierownik jednostki w obowiązyjącym Regulaminie ochrony, korzystania i zarządzania wynikami prac intelektualnych w Uniwersytecie Śląskim w Katowicach decyduje o ochronie własności intelektualnej: §12 ust. 6 oraz §15 ust.1 i §15 ust. 3.

1.4. Dane osoby upoważnionej do kontaktu

Rekomenduje się, aby osobą uprawnioną do kontaktu był Twórca lub reprezentant Twórców rozwiązania.

1.5. Dane twórców (imię i nazwisko, stanowisko, afiliacja)

CZĘŚĆ II. TWÓRCY ROZWIĄZANIA

Część ta służy ustaleniu zagrożeń dla komercjalizai ze strony nieuregulowanych kwestii majątkowych.

CZĘŚĆ III. ZABEZPIECZENIE WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ

Cześć ta służy ustaleniu zagrożeń dla komercjalizacji ze strny nieuregulowanych kwestii majątkowych.

CZEŚĆ IV. ETAP ZAAWANSOWANIA PRAC NAD ROZWIĄZANIEM

Część ta służy do ustalenia zagrożeń dla komercjalizacji ze strony wczesnej fazy rozwoju technologii

Proszę zaznaczyć przynajmniej jedną odpowiedź.

Aby zaznaczyć więcej niż jedną opcję należy przytrzymać klawisz CTRL
 

CZĘŚĆ V. SKRÓCONY OPIS ROZWIĄZANIA

Część ta służy ustaleniu zagrożeń dla komercjalizacji ze strony technologii i rynku.

W pozycji (5.2) proszę zaznaczyć przynajmniej jedną opcję.

W opisie (5.1) należy zawrzeć podstawowe informacje na temat pomysłu i zakładanego sposobu jego realizacji; identyfikacja problemu, do którego rozwiązania przyczyni się realizacja pomysłu; wskazanie docelowej grupy odbiorców zrealizowaneg pomysłu etc.

1) Grupa docelowa:

a. profil potencjalnych użytkowników,

b. specyficzne potrzeby, które może zaspokoić rozwiązanie,

Pomocą mogą w tym służyć wyniki wcześniejszych poszukiwań zbliżonych patentów, które ujawniają firmy z jakich branż i do jakich celów wykorzystują analogiczne rozwiązania.

c. Czy odbiorca potrzebuje naszego rozwiązania?

- jakie będzie znaczenie rozwiązania dla odbiorcy?

- jakie będą korzyści: finansowe i produktowe/procesowe, inne?

- jakie nowe możliwości mogą się pojawić dzięki zastosowaniu rozwiązania?

- jak łatwo danemu odbiorcy będzie zastosować to rozwiązanie?

- czy wykorzystywane rozwiązanie będze zgodne z dotychczasowymi doświadczeniami odbiorcy?

- jaki będzie koszt wdrożenia ponoszony przez pojedynczego odbiorcę?

- czy rozwiązani może mie więcej niż jedną grupę docelową/odbiorcę?

d. dostęp do odbiorców:

- jakie są przeszkody w dotarciu do odbiorców?

- jakie są koszty dotarcia do odbiorców?

2) Konkretne zastosowanie, na których twórca/twórcy chce skoncentrować dalsze wysiłki w pracach nad rozwiązaiem.

 

 

Aby zaznaczyć więcej niż jedną opcję należy przytrzymać klawisz CTRL.

Skróty

Biuletyn Informacji Publicznej
Copyright © 2001-2024
Uniwersytet Śląski w Katowicach
Wszelkie prawa zastrzeżone.